Massage maakt de spieren soepel na het sporten en een massage werkt preventief
Via de sportmassage zal ik de vermoeidheid van het lichaam en stijve spieren na inspanning bij je wegnemen, de spieren zitten dan vaak vol afvalstoffen, het lichaam moet hiervan herstellen en een massage kan hierbij een snellere bijdrage aan leveren. Je hoeft echt geen blessure te hebben om je te laten masseren, een massage werkt ook preventief, door het losmaken van de spieren kun je beter sporten en heb je minder snel een blessure.

Ik heb mijn eigen manier van masseren ontwikkeld, ik maak de spieren laag voor laag los en gebruik meerdere technieken zoals effleurages, knedingen, fricties, bindweefselmassage, deep tissue massage, triggerpoints, verder maak ik soms ook gebruik van cupping waarbij ik de cups in beweging hou. Mocht je een blessure hebben dan kan ik een kinesiotape bij je plaatsen. Kinesiotape is rekbaar in 1 richting en speciaal ontwikkeld om aangedane lichaamsstructuren te ondersteunen zonder de beweging te beperken.

Is een massage alleen voor sporters?
Ook wanneer je frequent lichamelijk of repetitief werk verricht is het belangrijk de spieren soepel te houden en om in goede conditie te blijven, denk daarbij aan: stijve nek/schouders, pijnlijke rug, vermoeide benen.

Wat gebeurt er met je lichaam?
Tijdens een sportmassage wordt de doorbloeding en daarmee ook de stofwisseling van spieren en weefsels verhoogd. Op deze manier kunnen afvalstoffen sneller afgevoerd worden en bouwstoffen toegelaten worden, wat het herstel bevorderd. Het lichaam herstelt zich sneller en is eerder gereed voor het leveren van een nieuwe inspanning.

De effecten van een sportmassage zijn dus verbetering van de toe- en afvoer van weefselvloeistoffen en doorbloeding, het zorgen voor een betere spierspanning, opheffen van spierverhardingen, losmaken van verklevingen, sneller herstel na inspanning/training, ontspannende werking op lichaam en geest: je lekkerder in je vel voelen en goed slapen.

Wil je meteen een afspraak maken?